2014. október 31.

Boszorkánypéntek

Lumos!


Forrás
Bagolyhuhogásos, seprűnyélen lovagolós, boszorkányos jó estét kívánok! Amint látjátok, ez egy Halloween-i villámbejegyzés. Nálunk is kezd elterjedni az utóbbi időben ez az ünnep, ami az angolszász társadalmakban, de főleg Amerikában már ősrégi tradíció. Sokan acsarkodnak ellene, mondván halottak napja, meg mindenszentek napja ennél magasztosabb, mit kell itt kosztümökben ugrándozni, tököt faragni, meg egyéb ilyen dolgokkal vesződni. Nekem viszont szimpatikus az ünnep, humorforrás, a gyerekeknek vidámságot hoz, ha beöltözhetnek, vagy segíthetnek kidekorálni a házat, így talán kevésbé lesz nyomott ez a pár nap, amikor azért persze azokra is gondolunk, akiket elvesztettünk.

Kattintásra megnő
Forrás

Nekem mindig is jobban tetszettek az ősibb, sokszor mágikus gondolkodású megközelítések a halállal kapcsolatban. Szeretem a régi legendákat, történeteket, hiedelmeket ezzel kapcsolatban. Úgy tartja a mondás, hogy ilyenkor Halloweenkor, elvékonyodik a határvonal a túlvilág, valamint a földi lét között, megjelennek a szellemek, és ilyenkor elvesztett szeretteinket is sokkal közelebb érezhetjük magunkhoz, álmodhatunk velük, stb. pontosan emiatt, a vékony határvonal miatt. S talán az ódon kastélyok folyosóján is intenzívebben kísértenek most a szellemek, kóbor lelkecskék, virgonc lidércek.

Canterbury katedrális
Forrás
Eszembe jut, amikor Angliába utaztunk, és figyelmeztettek minket, hogy arrafelé nagyon hisznek az ilyesmiben, nem csak a szellemekben, hanem bizonyos területeken a manókban és a koboldokban is. A Canterbury apátság folyosóit járva, az idegenvezető elmesélt egy történetet, kicsit már homályos, de valami olyasmiről szólt, hogy élt ott egy pap, volt egy házvezetőnője is, és ha jól emlékszem a nő szerelmes volt a papba, akinek mással volt viszonya, amikor a házvezetőnő ezt megtudta, akkor megmérgezte őket. A legenda szerint főleg teliholdkor, az apátság folyosóin járkál fel-alá, ott kísért, mert nem tud békében nyugodni. Különös élmény volt ott állni azokon az ősrégi köveken, elképzelni, hogy ott kísért a szellem, valahogy talán a hely kisugárzása miatt, ez egyáltalán nem tűnt lehetetlennek.

Tower -Itt halt meg Boleyn Anna
Forrás
A másik furcsa élményem a Towerben volt. Britmániám határtalan, ráadásul kamasz koromban nagyon szerettem a történelmi regényeket, Elizabeth királynő, valamint az édesanyja Boleyn Anna nagy példaképeim, erős, öntudatos nők, akik sokkal előbbre jártak, mint a korszak, amiben éltek. Nyár közepe volt, egyáltalán nem Halloween, és mégis, torokszorító érzés volt körbekémlelni abban a helyiségben, ahol a szobája volt, ott raboskodva várta, mikor végzik ki. A falakon üveglapokkal védve, ott voltak a régi vésések, írások, amit a fogvatartottak karcoltak a kőbe, hogy valamiféle nyomot hagyjanak ebben a világban. Annát végül nem a fő helyen fejezték le, hanem a kis dombon, ahol most egy emléktábla áll. Libabőrös lettem, ahogy ott álltam, és az emléktáblát silabizáltam. Olyan volt, mintha figyelne és kikacagna minket, akik ott tobzódunk fényképezőgépekkel, és kattintgatunk, vagy épp a hollókat kínálgatjuk mindenfélével.

Natalie Dormer Boleyn Anna szerepében
Forrás
Miközben pötyögtem, beugrottak más emlékek is. Gyerekkoromban volt egy VHS kazettám, aminek magyarul az volt a címe, hogy Szellemes szellemek. Hanna-Barbera mesék voltak rajta: Scooby Doo és egyéb kísértettörténetek. Nekem a kedvencem az volt, ahol a szellemeknek volt egy hotelja, mindenféle lakott ott, a vasorrú bábától elkezdve a vámpírig, de aztán nagy ijedtség támadt, amikor megjelent Könyörtelen Szilárd a szellemporszívójával, hogy kitakarítsa a helyet. Egy másikban pedig Kip és Kop szellemek kísértettek egy hajón, vagy amikor a víziló és a majom barátja eltéved a léghajójával a ködben, és egy kastélyban köt ki, ahol kísért egy szellem, de ő nem ijed meg tőle, és megtöri az átkot, aztán utána a hebehurgya kísértet beköltözik a léghajójába. Ha itt lenne velem, most megnézném őket újra.

Forrás
Nem múlhat el úgy Halloween, hogy ne jusson eszembe az Addams Family. 11-12 éves korom körül kismilliószor láttam, felvettem kazettára is. Imádom a régi, ódon, kastélyokat, amik tele vannak titkokkal, legendákkal, titkos átjárókkal, és ebben a filmben ugye eleve ott laknak, és az egész bagázs tisztára buggyant és nagyon furcsa, de nekik a normális emberek a deviánsak. Ott van Izé a futkosó kéz, Lurch (ejtsd: Lörcs) a zombi inas, Mortisha a démoni szépségű feleség, akkor a gülüszemű buggyant nagyi, és persze a már gyerekként is totál pszichopatának látszó Wednesday Addams. Totál zakkant a történet, egyszerűen nem lehet nem imádni, még az is lehet, hogy miután kitettem az utolsó pontot ennek a bejegyzésnek a végére, újra megnézem. Ha még nem láttátok mindenképpen ajánlom.
 
"Nem viselek többé feketét, ha kitalálnak egy sötétebb színt."
Forrás
Gyerekkoromban volt egy Beetlejuice nevezetű mese, amitől valahogy mindig féltem egy kicsit, nem voltam még felkészülve arra a képi világra, pedig amúgy semmi extrém nem volt benne, amitől annyira rettegni kellett volna, csak a figurákat találtam szerintem rondának, illetve a képi világot zavarónak, lehet, hogy most felnőtt fejjel érdemes lenne megpróbálkozni vele.

Aki esetleg a könyvek lapjain vágyik, valami borzongató történetre, annak ajánlom a Vérbe öltözött Annát, esetleg a Kör trilógiát, melyekről én is írtam itt a blogban, egész nyugodtan lehet velük a kedélyeket borzolni.

A tökéletes hangulat eléréséhez hallgathattok hozzá valamilyen borzongató zenét, orgonaszót, vagy ha éppen partit rendeztek, akkor a dekoráció mellett a megfelelő zajok és hanghatások is fontosak. Az alábbi lejátszási listán találtok kedvetekre ilyen hanghatásokat, az ember szinte egy kietlen temetőben érzi magát tőlük, ahol mindenféle árnyak settenkednek a sövény mögött. Úgy látszik időnként igen is szeretünk félni. 
 
Ha a lejátszó oldala fölé viszed az egeret, megjelenik egy kis csúszka, amivel lejjebb görgetheted további hangokért.

No de, nem is én lennék, ha nem keverném bele ide is a Harry Pottert. Egyszerűen a Roxfortbeli Halloween mindig különleges, mert ünnepi lakoma van (de megennék most egy sütőtök tortát, vagy, egy kis sült almát, netán némi csokoládés édességet) töklámpások világítanak mindenfelé, és a házak szellemei pedig gondoskodnak a kísértet járta folyosókról. Hóborc a kopogó szellem mindenkinek igyekszik az agyára menni, és legjobb esetben csak egy kupac sétapálcát dob a fejünkre, vagy arra késztet minket, mint szegény Nevillet, hogy felgyújtsuk a saját nadrágunkat. Persze választhatjuk Félig Fej Nélküli Nick kimúlás napi partiját is, ahol megünnepli a halála évfordulóját, s bár ott sok ehető finomságra nem igen akadnánk, én azért megnéznék egy ilyen szellemes bulit. Egyáltalán most rögtön indulni kellene a kilenc és háromnegyedik vágányra, hátha még maradt valami a pudingból!

Halloweeni lakoma a RoxfortanForrás


Most hogy így hangulatba hoztalak titeket, saját magammal együtt, ezúton kívánok seprűnyélen lovagolós, borzongatós, varázslatos Halloween-t mindenkinek!

Nox!



A többiek is kísértenek ma a blogjukon:




Lumos: Fényvarázslat a Harry Potterben. A varázsszó hatására, kis fény gyullad a varázspálca hegyén, ami világít.

Nox: A Lumos varázslat ellentéte, kialszik tőle a pálca végén a fény.
 
 

11 megjegyzés:

  1. Wednesday!!!! Akkora arc. :)
    S mit szolnál egy kis Halott menyasszonyhoz? ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen főleg mikor azt mondja hogy ő baltás gyilkosnak öltözött, mert azok úgy néznek ki mint bárki más :D

      Jajj az nagyon jó kis mese és a zenéjét is tökre szeretem :)

      Törlés
    2. Ajánlom neked Flavia de Luca kalandjait is. Nem annyira morbid, de mindent tud a mérgekről, amit csak tudni érdemes ;) :D

      Törlés
    3. Tudom az első részt már olvastam, szerintem a másodikat is el fogom olyan kis helyes történet.:)

      Törlés
  2. ó, Adams family nálam is nagy ász. meg a Karácsonyi lidércnyomás, meg a halott menyasszony, meg Tim Burton.
    a beetle juice-ról hallottam már, csak nem tudtam, mi az, de majd megnézem.
    állítólag Angliában nehéz olyan helyet találni, amit ne látogatna meg időnként egy szellem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen a halott menyasszony olyan aranyos mese, de tegnap még eszembe jutott az Álmosvölgy Legendája az is tökre halloween-i néznivaló, Johnny Depp abban is nagyot alakít :)

      Igen az angoloknak sok kastélya meg ódon házikója van, kitűnő terep a szellemeknek, de király lenne látni csak egyet is, ahogy ott suhan a folyosón vagy valami. :)

      Törlés
  3. Én is Addams family rajongó vagyok, persze Wednesday a kedvencem, és egy mém, amire az van írva, I hated everyone, before it was mainstream :D
    Egy roxforti halloween lakomán is szívesen részt vennék. De ott egyébként is sok sütőtöklevet isznak :D

    Beetlejuice-tól én nem féltem, jópofa kis szörnyes meseként él bennem. :)

    Az első képet majdnem én is betettem :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen Wednesday korszakalkotó emberke volt az biztos :D
      Igen Roxfortban vannak ilyen anomáliák, pl ott mindennapos dolog hogy húsos-vesés puding van ebédre pfúúúj :D De ha nem ízlik belóghatunk a konyhára kunyizni valami finomat a manóktól :)

      Nem tudom én nem bírtam, de pl később a Nickelodeonon kedveltem azt a mesét, aminek az volt a címe: Jaj a szörnyek! Füli, Büdi és Pálcika szerepelt benne hehehe.
      Olyan hangulatos az a kép, látszik hogy egy rugóra jár akkor az agyunk sokszor :)

      Törlés
  4. Bittlidzsúúúúúúz :D De imádtam! :)

    VálaszTörlés
  5. Ugyan már szombat van, de még mindig mindenhonnan a halloween folyik, szóval tök jó volt ezt a posztot olvasni, jó kis dolgokat szedtél össze. :)
    Ezek a borzongató élmények, amikről meséltél... most eszembe jutott, hogy ma éjjel felébredtem, mert valami fura rémálmom volt. Láttam, hogy még világít a monitor (már fekete volt, csak minden este sorozatra alszunk el), és valami tök fura minta rajzolódott ki rajta, mintha füstből lenne. Persze lehet, csak épp így lett vége a filmnek, nem tudom. Aztán volt egy tök fura hang, mintha valaki ilyen hörögve-gurgulázva nevetne,ráadásul kellően hangosan, na akkor kikészültem :D Meg sem mertem nézni, hogy hány óra, kb fél 1 lehetett, de arra gondoltam, hogy ha kiderülne, hogy éjfél van, tuti sikítanék:) Szerintem 10 éves korom óta nem paráztam így :)

    Az Addams Family csodálatos, tavaly meg is néztük Halloweenkor.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök hogy tetszett :)

      Juj ilyenkor az ember úgy meg tud ijedni. Én sosem vitattam, hogy vannak a világban olyan dolgok, amik felettünk állnak, vagy nem értjük őket, de a te esetedben talán biztonságosabb arra gondolni hogy még kicsit kótyagos volt a fejed az álomtól és nem pedig egy démoni szellem nyihogott ott :D
      Egyébként én meg azt álmodtam hogy egy lakásban vagyok és ott van apukám meg még két valaki akiket álmomban ismertem, és arról beszélgettünk milyen veszélyesek a zombik, és már több embert megtámadtak, és vajon ki lehet az...erre ketten kimentek valamerre és ott maradt a harmadik emberke aki furán elkezdett vigyorogni én meg ledöbbentem hogy ,,ÚRISTEN TE VAGY A ZOMBI" és elkezdtem menekülni előle ki a lépcsőházba..és nem volt idő leszaladni körbe-körbe minden lépcsőn, leugrottam a közepén és arra keltem hogy zuhanok meg sikítok mert ő is leugrott utánam :D És nem is néztem semmiféle halloween-i izét :D

      Törlés