2013. november 9.

Ahol homlokon csókol a múzsa

Nem is oly rég, kitettem a Facebookra egy cikket, amiben megtekinthető hol blogolnak a magyar „sztárbloggerek”. Meghánytuk-vetettük a dolgot blogger barátosnéimmel, és hát meglehetősen sterilnek, mesterkéltnek, művileg megrendezettnek találtuk a képek többségét (tisztelet a kivételnek). Az a sok Macbook és kellékbögre nagyon hipszter benyomást keltett. Találtam egy másik oldalt is a Tumblr-en, ahol külföldi bloggerek mutatják be a szentélyüket. Ott mindjárt ezerszer életszerűbb körülményekkel találkoztunk. Többedmagammal innen merítettem az ötletet, hogy én is megmutassam, hol is költözik a fejembe az ihlet, milyen környezetben pötyögtetem nektek szorgos munkával a bejegyzéseket.


A kék szütyőt anya kötötte, ebben szállítom a laptopom, és még pomponja is van :)
Ezek a képek az albérletemből származnak, hiszen itt lógok az időm legnagyobb részében, de majd ha hazautazom, ott is lefotózom a gubbasztós helyszíneket. Eme csodás kis asztalka az ágyam végében szobrozik, betölti a nem létező éjjeliszekrény funkcióját, mert általában kismillió dolog hever rajta. Most éppen rendrakás utáni állapotában még átlátható, ilyenkor odafér a laptop, pötyöghetek kényelmesen, ha akarok. Itt amúgy tényleg még egy kis ördög is szokott lenni.
Régebben, otthon a szobámban az íróasztal volt a kreatív káosz területe, majd később a kanapé. Mivel itt nincs íróasztal, sem kanapé, ezért ez a kis asztalka avanzsált át a kreatív káosz helyszínévé, továbbá a szobában található fotel. Egyszer azt olvastam, ha valaki az életterének csak egy bizonyos pontján rendetlen, az kreativitásra utal. Szoktam is mondani anno anyukámnak, hogy nem vagyok rendetlen, csak kreatív, mert a szobám többi részében rend volt.


Legtöbbször azonban keresztben telepedek az ágyamra, a hátam mögé teszek két párnát, ölemben a laptop, és már mehet is a körmönfont körmondatok gyártása. A kisasztalon kényelmesen elfér a bögre tea, esetleg egy kis csokoládé, vagy egyéb nassolnivaló. Garfield pedig bőszen lustálkodva mutatja nekem a pontos időt (Jéééé már éjjel 2 óra? Irány az ágy!).


Van, amikor sehol sem jó, szenvedek az írással, ilyenkor költözöm tovább, ki a hallba, ami tulajdonképpen folyosóféle, mert ide nyílnak a szobák, a konyha és a fürdő. Itt terpeszkedik egy nagy, ovális, asztal. Számtalanszor kanalazom itt az ebédemet, közben sorozatot nézek, vagy olvasok, vagy csak kijövök ide blogolni, hátha jobban áramlanak a kreatív energiák, mint a szobámban. Néha felállok, fel-alá mászkálok, abban reménykedve, hogy a mozgástól az ihlet is megmozdul végre bennem, és akkor a szavak végre megtalálják a kiutat a fejemből. Olykor igazi, több órás, nehéz vajúdás, mire megszületik egy bejegyzés, de a végeredményre legalább olyan büszke vagyok, mint az édesanyák újszülött gyermekükre.


Ez a fotel, olyan, mint a Chokito csokoládé, amit régen ezzel a szlogennel reklámoztak: „Chokito, ronda és finom!” Szóval nem egy dizájner tervezés, viszont annál kényelmesebb. Szintén a hallban található, nem rég toloncoltuk ide ki lakótársammal, mert nála már nem fért el. Mikor már unom az ágyam, unom az asztalt, akkor idekuporodom. Csuda jó hely, A tücskök éneke recenzió itt született meg az ekultura.hu számára.


Anya már korábban is mondogatta, hogy szereltet nekem könyvespolcot az otthoni fürdőszobába, mert valamelyik regényem mindig ott hentereg. Mióta ebben az albérletben lakom, egyik új hobbim, hogy olvasok a kádban. Ezt még akkor fejlesztettem ki, amikor beteg voltam, a doktornéni pedig forró fürdőt javasolt. Én viszont nem tudok csak úgy feküdni, és számolgatni a bárányokat, amíg kimelegszem, úgyhogy nem egy regényt, pl. a Tündérkrónikák első két részét is itt olvastam ki. Nem, még soha nem ejtettem bele egy könyvet sem, viszont így garantáltan repül az idő!


Végül, de nem utolsó sorban mutatok egy képet az itteni könyves sarkomról. Ez egy kétfunkciós komód, jobbra fehérnemű tároló, balra könyvespolc. A legalsó polc a pszichológiai szekció, egy kis angollal és Shakespeare kötetekkel megbolondítva, a felső két polc pedig az én budapesti minikönyvtáram. A kedvenc regényeim, valamint az elmúlt évek szerzeményei itt egyaránt megtalálhatóak, két oszlopban, dupla sorban, mert már alig férnek el. Majd csak lesz aztán 50 éves koromra körbepolcozott dolgozószobám. Az alapjai pedig már itt csücsülnek ezeken a polcokon.
Remélem tetszett a mai bejegyzés, most már tudjátok, általában milyen helyeken kucorgok, amikor nektek pötyögök, és hamarosan talán azt is megosztom veletek, hogyan születnek ezek az írások. Addig is, olvassatok gyorsan sokat!
Adieu:
              Anaria

Nézzétek meg a többiek hol blogolnak:

17 megjegyzés:

  1. Jaj, hát ezt nagyon élveztem olvasni és nézegetni! :) Köszönjük, hogy megimserhettük a kuckódat, és blogoló-olvasó sarkokat az albiban :)
    Ú, ez a kádban olvasás nekem mindig nagyon fura, bár ma én is próbálkoztam (1,5 oldalt sikerült olvasni... pff), egyszerűen nem tudom hogy csináljam. Kilógó részeim fáznak olyankor, a könyvet félek hogy összevizezem, nem tudom annyi ideig támasztani magam kényelmesen, amíg olvasnék, és felülve meg tök hülyeség és ismételten fáznának a kilógó részeim :( szóval a kádban olvasás nekem nyűgös dolog. :(

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy tetszett, igyekeztem hangulatossá tenni.
    Nos én kifejlesztettem egy technikát. Ez a kád pont méret, így ha kinyújtózóm benne, akkor a dugótartónál meg tudom magam támasztani és nem csúszkálok. Először elfekszek kicsit a vízben, aztán mivel a törölközőtartó a kád mellett van megtörlöm a mancsom, kezembe veszem a könyvet és elfekszem, úgy h mindenem takarja a víz és csak csuklótól felfelé lóg ki a kezem, ami tartja a könyvet. Néha kavarok egy kis hullámot hogy menjen a nyakamig és akkor folyamatosan nem fázik semmim sem :)

    VálaszTörlés
  3. Hangulatosan élsz! Akkor lehetne oda-vissza kávézásunk-teázásunk! ;)
    Pupi: én sem tudok kádban... :) Pacsiiii!

    VálaszTörlés
  4. Próbáltam a magam képére formálni a környezetemet igen :) Ezt a kv tea, elmagyarázod? Még álmos vagyok és nem fogtam fel :D

    Pedig csudajó kádban olvasni :)

    VálaszTörlés
  5. Gyakorolni kell még a kádban olvasást. :) :) Nekem nehezen megy, pedig még régen anyáéknál lévő nagy kádban volt ilyen kis tappancsos párnám is, a ládba való, azzal kényelmesebb feküdni, de úgy se nagyon olvastam ott. Néha előfordult, hogy vittem a laptopot és ment róla hangoskönyv, ha papírral próbálkoztam abból mindig csak pár oldal lett. :)

    VálaszTörlés
  6. Jó akkor töredelmesen bevallom én is vittem már laptopot a fürdőbe, mert sorozatot is néztem már a kádból, meg filmet :D Hangoskönyvmerényletet még nem követtem el, de ami késik nem múlik :)

    VálaszTörlés
  7. Hmm, most hogy mondod, a filmnézést meg még én nem próbáltam :D

    VálaszTörlés
  8. Mindig van új a nap alatt :) Mikor az ember lusta fogni a könyvet, vagy fáradt olvasni, akkor a legújabb sorozatepizód alatt is lehet lazítani a kádban :)

    VálaszTörlés
  9. Mostanában nem nagyon fürödtem sokáig, inkább régen, anyáéknál, ott más hangulatú volt a fürdőszoba stb stb, itt annyira hosszan nem szoktam fürdőzni és sajnos nem férne el a gép sem igazán. De majd azért kipróbálom :)
    Amikor ölbe veszed a laptopot téged nem süt szét? Nekem mondjuk mindig a laptoptartóval van az ölemben, az meg elszorítja az ereimet és elzsibbad a lábam :D (ikeás műanyag laptoptámaszka)

    VálaszTörlés
  10. Én is többnyire inkább zuhanyozni szoktam, az előző albimban nem is volt kád, de itt most újra felfedeztem magamnak. Heti 3x este esek haza f8-8 körül és ki vagyok purcanva, aztán akkor jól esik egy nyugis fürdés, főleg télen.

    Nos nekem ez a dell nem nagyon melegszik, de mondjuk még csak másfél éves. Néha valamelyik vaskos pszichológia könyvemre szoktam rárakni, az a laptoptartó :D A régi veterán Asusom na az melegszik azt csak könyvvel lehet használni vagy asztalon :)

    VálaszTörlés
  11. Hát ez csuda érdekes bejegyzés-úgy is mondhatnám,kis tárlatvezetés.hol születnek az általunk várt és szeretett blogírások".Annyira hozzád illő,még ha albérlet is-gondolom h átszabtad a kényelmedre az adott lehetőségeket,-és az a kádban-olvasás ! szabadalmaztatnod kéne a technikáját.Eddig én a kádban,csak a dúdolgatásig jutottam !!!
    Igazad van a kreatív rendetlenség és a nemérdekel" hanyagság között van különbség,-bár ezt anya!válogatja és másképpen tolerálja vagy nem !!
    Összegezve -írjál ,írjál a neked tetsző sarkában a kuckódnak és mi meg olvassuk a saját kis kedvenc szigetünkön.Kell h legyen mindenkinek egy kis kucija,ahol igazán azt csinál ,amit akar-ha úgy tetszik rendetlenséget a rendben!??/
    Várom a következő írásodat,bármelyik helyszínről.gamma

    VálaszTörlés
  12. Az én kuckóm kapcsán említetted, hogy megnéznéd, én hívtalak, mire te azt mondtad, hogy nehogy szavamon fogjál. Ezt összekötöttem kv-tea-val, és így jött a hozzászólás. :)

    VálaszTörlés
  13. Gamma: Nos ami az élettér kialakítását illeti, az nem csak az én érdemem :) Igen igen kéne írni már valami újat, de este már élni is alig van erőm, de azért igyekszem.

    Andi: Jaj tényleg, nos összehozzuk majd valahogy szerintem :)

    VálaszTörlés
  14. Na akkor én nagyon nem vagyok kreatív, mert nálam mindenhol kupi van :D
    Hangulatos helyek, főleg az a gyertyás fürdőkád...:) A kádban olvasás még nekem se volt meg, ha nagy ritkán fürdőzöm (mármint értitek), akkor a telefont nyomkodom. Azért tudunk veszélyesen élni, na.

    VálaszTörlés
  15. Ahogy közeledik a takarítás és a rendrakás ideje, nekem is szokott terjedni a "kreativitás" :D
    Régen én sem olvastam kádban, de itt kifejlesztettem és nagyon jó^^ Na a telefont nem merném nyomkodni, félő hogy beleejteném :D

    VálaszTörlés
  16. Hihihi! Kádban én is rendszeresen olvasok, viszont egyszer beleejtettem egy könyvet. Olvasót pont ezért nem viszek be. :D A laptop szütyőből viszont boltot tudnátok nyitni, tök jól néz ki! (Kell!) :)

    VálaszTörlés
  17. Karácsonyra utazok haza, ha akarod megkérdezem anyut hogy mennyiért csinálna ilyet mondjuk neked :)

    VálaszTörlés