Egy blogger számára
nincs is nagyobb öröm, a visszajelzéseknél, hát még, ha maga az író ragad tollat,
vagy inkább klaviatúrát, akinek a könyvéről éppen értekeztem, akkor az aztán a
frenetikus érzés. Térült-fordult az eszmecsere, végül odáig jutottunk, hogy
miért ne beszélgessünk személyesen egy jót? Neki jó, mert megmutatkozhat, és
jobban megismerhetik az olvasók, és nekem is jó, mert kérdezhetek, írhatok, színesíthetem
vele a blogot.
Így történt hát, hogy február
elején, amikor még jócskán messze volt a tél vége, egy napfényes pénteki napon
jóízűt beszélgettem Cornelie C. G.-vel, az Érzelmi
vírusveszély című regény szerzőjével (véleményemet a könyvről ITT
olvashatod).
A helyszín tökéletes
volt. Hol is érezhetné jobban magát egy író, és egy könyves blogger, ha nem egy
könyvesboltban megbúvó hangulatos kávézó kényelmes foteljeiben? A friss kávé
aromás illata, valamint a körülöttünk lévő több száz kötet remek atmoszférát
teremtett egy kiadós beszélgetéshez.
Téma akadt bőven, és még
magam is meglepődtem, mennyire könnyű volt egy hullámhosszra kerülni
Cornelie-vel, akit akkor láttam életemben először. Barátságossága, kedvessége
és nyíltsága igazán gördülékennyé tette a kérdezést. Nem is interjú volt ez,
hanem egy jó kis baráti eszmecsere. No, de nem is szaporítom tovább a szót,
inkább kukkantsátok meg, mire jutottunk.
Ha néhány mondatban kellene bemutatnod magad, akkor mi a
legfontosabb, amit mindenképp megosztanál az Olvasókkal? Kicsoda Cornelie C.
G.?
Rengeteg mesét és
történetet hallottam gyerekkoromban a mamám és keresztmamám által. A képzeletem
rendesen szinten volt tartva. Az igény mindig ott volt bennem a történetek
iránt. Így amikor sok volt a munka, nehezebben találtam a helyem, akkor sem
húzott le a való világ. Ebbe mindig lehetett kapaszkodni, támaszkodni rá. Ezt
fontosnak tartom gyerekeknél is felnőtteknél is, nyugodtan használják a
fantáziájukat, beszélgessenek.
Régen, a gyermekkoromban
nem volt ennyiféle könyv. Alig vártam, hogy megjelenjen egy, a korosztályomnak
való, és mamám már hozta is. Előfordult, hogy nyáron újra és újra elolvastam
valamit, mert elfogyott a friss olvasnivaló.
A művésznevedből először arra következtettem, hogy esetleg
külföldi írónővel van dolgom, kicsit olaszos hangzású. Honnét jött az ötlet?
A Cornelie C hamar
beugrott. A férjemnek is tetszett, de azért örült annak a G betűnek. Így
teljes. Kicsit franciás hangzású. A saját nevemen szerettem volna publikálni,
és mégsem.
Nekem a Gallwitz Nelli is tetszik.
Igen
a Viktor (az Álomgyár Kiadó oszlopos tagja) is mondta, de addigra belemászott már a fülembe a Cornelie.
Az érzelmi vírusveszély a legelső regényed, amennyire tudom
korábban egészen más hivatást űztél.
Honnét jött az ötlet, hogy írásra add a fejed?
Annyi minden történik az
emberrel, hogy valamit visszaadna. Több ötletem van még, ez csak egy próba
volt, hogy valaki egyáltalán fogékony-e a stílusomra, hogy megtalálom-e a
fogadókörnyezetet, vagy írjak inkább magamnak, az asztalfióknak? Erős volt
bennem a kíváncsiság, hogy milyen táptalajra esik a magocska.
Ki volt, aki leginkább támogatott a
törekvéseidben?
A férjem, meg a keresztmamám,
aki 85 éves elmúlt, ők voltak a legnagyobb drukkereim. Magamtól nem fogtam volna bele. Én inkább
háttérjátékos vagyok, szóval nem színésznek álltam, inkább könyvet írtam.
Ha csak annyi örömet
jelent azoknak, akik elolvassák, mint nekem megírni, akkor volt értelme a
dolognak.
Mit jelent Neked az írás?
Bővebb infóért kattints a képre! |
Egy
szó? Öröm.
Mit érzel, amikor nekiülsz írni?
Azt az élményt, azt a
flowt amikor az ember kiszakad a valóságból és nincs ott, például, mint amikor
olvasol egy könyvet. Magával ragad,
elvarázsol. Ilyenkor előtör egy érzés az emberből, és azt én formálhatom meg a
saját szám íze szerint.
Látom olvastad Csíkszentmihályi Mihály
kötetét a Flow élményről.
Igen.
Mit gondolsz a kötelező olvasmányokról?
Nálunk (Cornelie fia
középiskolás, az ottani viszonyokra vonatkoztat – a szerk.) a gimnáziumban
szabadon kezelik a dolgokat, nem kell mindenkinek ugyanazt elolvasni és arról
írni például egy esszét. Történt egy szemléletváltás. Nem gondolom amúgy, hogy
minden régit ki kellene cserélni, mert van a múltban is érték. Jócskán. Fel
kell kínálni a régebbiből is, de tényleg szemléletváltással. Mi sem tudnánk egy
több száz évvel ezelőtti könyvet végigolvasni. A fiataloknak meg lehet, hogy a Kőszívű ember fiai az olvashatatlan.
Könyvmoly létemre ez az egy kötelező, amit én sem tudtam
végigolvasni. Talán ebből volt az egyetlen irodalom hármasom életemben.
Én élveztem, még a
nyamvadt farkasokat is, elképzeltem, érdekelt, hogy mi volt, hogy volt. Valamelyik
iskolában még most is tartja magát A kőszívű
ember fiai. Nálunk, a fiam iskolájában, már nem volt, ezen túlléptek.
Azokat az érzéseket más regények által is elérhetik, kiválthatják a
gyerekekből, megbeszélhetik. Szerintem egy igazi hozzáértő magyartanár tud ajánlást
tenni, hogy mit olvasson el egy gyerek. Volt például Rejtő Jenő is, azt azért
be lehet fogadni. Ráadásul választható volt, hogy ki melyik regényét szeretné
feldolgozni. Az én kedvencem a Szőke
ciklon, az a leglendületesebb, jó Rejtős az egész. De a mostani világban túl
sok az inger, manapság már Rejtő is lassú.
Mesélj egy kicsit a regényed születéséről! Honnét merítetted
az ötletet a témához?
Forrás |
Mindenképpen izgalmasat
szerettem volna írni. Az nyilvánvaló volt, hogy úgy kerekítem a történetet, hogy
ne lehessen rögtön kitalálni a végét, egészen az utolsó lapokig, még ha sejteni
is lehetett, hogy ki a rossz és ki a jó. Tehát a végjáték az, amit nem akartam,
hogy előre kitudódjon. Az ötlet a vírussal kapcsolatban valós, áprilisban olvastam
róla az interneten, illetve most decemberben vagy januárban ismét cikkeztek
róla. Csak az ötletet merítettem onnan, a többi részét, a történetet köré, én
találtam ki.
Amikor elkezdtem, még nem
volt döntés Amerikában arról, hogy mi legyen ezzel az egész vírusdologgal, mi a
publikus, és mi nem. Akkoriban ez a lehetséges végkifejlet még nem volt leírva,
csak én kombináltam össze. Ilyen módon.
Én sokszor úgy érzem, hogy az USA valami
egészen más bolygó.
Tényleg más. Nem Európa,
az biztos. Mindig úgy szoktam mondani, hogy én megrögzött európai vagyok, talán
soha nem is voltam másmilyen. Jó volt ott időzni, egy egészen más világban, de
napok múlva örültem, hogy hazajöhetek. Viszont tagadhatatlan, hogy minden
percét élveztem. Tényleg szabad, látszólag, és annak is érzed magad. Mások az ízek,
illatok, mint pl. amit Olaszországban lehet érezni. Más az élettempó is.
Gyorsabb, vagy lassabb?
Egy vidéki olasz
városban lassabb. Az olaszok valóban nem
rohannak, és nem is hagyják magukat sürgetni. Lényegesen más szemlélettel
élnek. Róma igazán élhető. De egyik sem rosszabb a másiknál. Attól függ, ki
milyen vérmérséklettel bír.
Engem a regényedben a helyszínek varázsoltak el. Miért pont
Olaszországot választottad a cselekmény színhelyéül?
Megkívántam. Az egyik kedvenc
helyem, és most valamiért ez izgatott. Olyan helyet kerestem, ahol béke van,
nyugalom, és az én fejemben ez mindenképpen Olaszországgal kapcsolódik össze.
Többször is jártál Olaszországban?
Többször
jártam ott, de csak rövid időre. Sok kicsi, sokra ment.
Van kedvenc helyed arrafelé?
Egy nincs. Róma
mindenképpen szerepel a listán, egy nyílt téri múzeum, igazi kuriózum. Verona,
ott csupán néhány órát töltöttem, de olyan kis gyöngyszem, hogy az valami
fantasztikus! Minden megvan benne. Aztán még ott van nagyon délen Szicíliában
Taormina, Cataniától nem messze. Ott szinte várja az ember, hogy megütögetik a
vállát, és a Keresztapából előlép valaki. Az a templom, meg a kis tér, maga a
hangulat, meg a régi ókori romok... Ez már nagyon délen van nekem. Róma azonban
tökéletes helyszín, és Toscana az csodálatos.
Melyik szereplődet kedvelted a legjobban?
Amikor
írtam és kezdett kialakulni, hogy kik, milyen karakterek lesznek a szereplők,
mellékszereplők (pl. Allegra, vagy Pepe bácsi), mindig az volt a kedvencem,
akivel éppen dolgoztam.
Nézzük
például, amikor a Jack a pályaudvaron várta őket (Anthonyt és Tizianát, a két
főszereplőt – a szerk.), akkor becsuktam a szememet, elképzeltem, hogy mit
érezhet, mi bujkálhat benne? Nem egy szeretetreméltó személyiség, sem az
elején, sem a közepén, de bele kellett helyezkednem, hogy mi járhat az agyában.
Nem utáltam őt se, neki az volt a feladata, hogy valamit megszerezzen. Ő is
ember, csak mellékvágányra futott.
Ugyanakkor
a pozitív hősök folyamatosan ott voltak a fejemben, mert az ő viselkedésük és
gondolataik kapcsán ment előre a történet.
Egyik
olvasó kérdezte, hogy Dominicot fel lehetne-e íratni receptre. Nem főszereplő,
de mondta, hogy neki az a karakter nagyon bejönne.
Az már igaz, hogy Dominic egészen másfajta
nyugalmat testesít meg a regényben, mint például a pszichológusként
tevékenykedő Anthony.
Ő
teljesen Olaszországra rendezkedett be, mint az olaszok. Neki ezt a szerepet
szántam. A folytatásban majd kiderül sok minden. Egészen más lesz. Sokan
kérték, hogy ezt a Dominiccel kapcsolatos szálat folytassam, de nem mondok
többet, nem akarom lelőni a poént.
Melyik szereplőt volt a
legkönnyebb/legnehezebb megformálni/megírni?
Egyik sem volt nehéz,
mert olyan figurákat találtam ki, akikbe bele tudtam helyezni magamat legalább egy
rövid ideig, még a főgonoszba is. Nem mintha olyan érzések munkálnának bennem,
hogy kárt tegyek, de a fantázia segítségével elképzeltem, hogy ő mit
érezhetett. Az indítékok ismeretében, nem volt nehéz. Nem kell tevőlegesen is
átélni, elég, ha elképzeli az ember. Legfeljebb nem ez a valóság. Szerencsére.
Egy örömjáték az egész, öröm volt írni, még a kevésbé szerethető részeket is,
és valahogy eljutottam A-ból B-be.
Írás közben mesélnek neked a szereplőid?
Elmondják hogyan tovább?
Nagyjából a sarokpontokat
tudtam előre. Azt mondják, hogy a dramaturgiának meg kell lennie idejekorán.
Olvastam is erről, de nekem csak a sarokpontok voltak meg, és az, hogy oda hogy
jut el a történet, az ott és akkor derült ki.
Volt olyan, hogy írtam, írtam és egyszer csak kikerekedett belőle
valami. Néha egészen más, mint, amit előre kiagyaltam.
Nem tervezetten írtam,
tényleg mintha tollba mondták volna. Persze a visszaolvasáskor akadt, amit
teljesen átírtam, és volt, amit úgy hagytam, ahogy, vagy ha nem illett bele a
lendületbe, egyszerűen kihúztam.
Magam is úgy vélem, hogy a kreativitás nagyrészt intuitív,
nehéz megtervezni.
Igen, mert ha megvan
minden előre, akkor olyan, mintha az ember egy fogalmazást írna, és unalmas.
Sok múlik azon, hogy akkor éppen hogyan kelsz fel, és hogyan állsz neki
dolgozni, sötétebb hangulatú lesz-e, vagy derűsebb. Ha nagyon elúszott a
történet, akkor módosítottam rajta. Például ha nagyon kirívóan jókedvű lett
vagy rossz, akkor azt pár szóval át lehetett írni.
Gyakorló írók javasolják, hogy érdemes többször újraolvasni
az irományunkat, hogy észrevegyük a fonákságokat. Te is újraolvasod, amit
egyszer már leírtál?
Igen, segít hangulatba
kerülni, pár korábbi oldalról az ember felveszi a tempót és belehelyezi magát a
sztoriba, hogy akkor merre is akartok menni, mi történjen veletek? Szerettem
volna elkerülni, hogy fogalmazás legyen, inkább ne is vegyék észre az olvasók,
hogy mikor lapoznak, hányadik oldalon tartanak.
Pont úgy, ahogy én szeretek olvasni.
Mennyi ideig tartott a történet megírása?
Ez most történetesen három hónap volt, akkor tettem ki a
pontot az első verzió végére.
Utána hogy volt tovább?
Július közepén fejeztem be, és decemberben volt a
könyvbemutató.
Akkor volt vele még egy
félévnyi komoly munka.
Megírni jobb volt, ha választanom kell a
kétfajta tevékenység között. Nekem az jelentett örömet, onnantól átadnám a
munkát másnak, teljesen kiszállnék belőle.
Az már a való világ, az már nemcsak a fantázián múlott.
Szerintem sok könyvrajongó kíváncsi rá, hogyan jutottál el a
kézirattól a kiadásig. Mesélj róla egy kicsit!
Miután megírtam,
tartottam egy kis szünetet, átgondoltam, hogy most akkor mi is van, akarom-e,
hogy történjen vele valami, vagy nem? Aztán egy-két ember megkapta a kézirat
nyers változatát, mert érdekelt a véleményük, hogy változtatnának-e valamin,
befogadható-e, egyáltalán érdemes volt-e megírnom. Rengeteg bizonytalanság van ilyenkor
az emberben. Telt-múlt az idő, próbáltam kiadót keresni, de senkit nem ismertem,
és senki nem foglalkozik kezdőkkel. Ebben a felgyorsult világban mindenki
biztosra akar menni.
Hogy találtál rá az Álomgyár Kiadóra?
Tavaly februárban találtam
meg őket az interneten, akkor alakultak. Már a nevük is fantasztikus, és az én
álmom lett az egyik. Úgy kerültem hozzájuk, hogy ők is rajta voltak a listámon,
és ők szóba álltak velem. Nagyon kedvesen, ismeretlenül, telefonon is.
Egyébként sok kiadó
ajánlott maga helyett másikat, mert nem illett a regényem a profiljukba. Nem
tudom mi lesz a könyvnek a sorsa innentől, de szeretném az érzékenységemet
megőrizni. Az alkotó rész volt az én részem, a többi részével (pl. reklám)
foglalkozzon más. Nekem ebből az egészből az írás a lényeg. A marketing az
kemény munka, tanultam róla, nagyon tiszta fejjel kell csinálni, ha az ember jól
akarja tenni a dolgát.
Milyen érzés volt megtudni, hogy kiadják a
regényed?
Amikor elkészültünk a
szerkesztéssel, akkor találkoztam először személyesen is a szerkesztővel. Akkor
olvasta el a visszaküldött, javított részeket, az utolsó kiegészítéseket, és
mehetett a kézirat a nyomdába.
Amikor a kezembe
foghattam a könyvet, az valahogy számomra a legtermészetesebb érzés volt.
Tulajdonképpen egy eseményláncolat következő lépése. Azért nagyon jó volt.
Nagyon tetszik nekem a borító. Egy krimihez
képest elég nőies.
Nem teljesen krimi. Csak
az alapok, a fekete szín ezt a részt igyekezett kiszolgálni, a lila borító
pedig az érzelmi vonulatra utal. Ez nem egy kifejezetten fiúknak szóló könyv,
de ha elolvassák nem lesz fájdalmas nekik sem.
Remélem. Találhatnak benne kedvükre valót. Egyébként a betűtípus, ahogy
a Cornelie íródott, nagyon tetszik, a grafikus kitalálta ki. A lelkemből szólt
az a kis kunkor benne. Ha belőlem egyszer író lenne−lesz , akkor ezt a
betűstílust megőrizném, ez én vagyok.
Elképzelhető, hogy lesz egyszer olyan
történeted, ami a repülésről szól?
Majd később, amikor már
érzelmileg kevésbé leszek érintett. Akkor talán. Most még nem, még túl közel
van (Cornelie egészen a társaság megszűnéséig a MALÉV dolgozója volt - a szerk.).
Vannak kialakult írási szokásaid? Hogyan
hangolódsz rá az írásra?
Régebben olvastam
valakiről, aki kialakított magának egy rendszert, hogy mikor is írjon. Mi a
könnyű és célravezető neki. Nekem a délelőtt jött be, amikor még nem fertőzte
meg semmi az gondolataimat, nem néztem híradót stb.
Minden nap írtál?
Volt olyan hónap, amikor
majdnem minden nap, de mégis inkább hétköznap, amikor senki nem zavart.
Fontos volt, hogy mindenképpen
egyedül legyek, ne legyen serteperte körülöttem. Persze összekötöttem a munkát
más feladattal is, így nem volt lelkifurdalásom, hogy ellopom a családtól az időt,
mert ez nekem éppen remek elfoglaltság. Viszont ha neked jó, akkor a család is
profitál a hangulatodból.
A férjem már várta
esténként, hogy olvashassa a következő részt. Lestem az arcát, és akkor
engedett igazán a lelkifurdalás. Lehet, hogy van értelme? Onnantól tudatosabb
voltam, már nem véletlenszerűen ültem le írni.
Amikor nem jön az ihlet, hogyan oldod a
feszültséget?
Akkor kicsit visszaléptem,
belehelyezkedtem, hogy hol is tartunk most, melyik szereplő vagyok, mi is van,
és akkor elkapott a lendület. Ha nehezebb résznél tartottam, akkor is tudtam, hogy
ez a történet szempontjából fontos és megoldottam. Legjobban amúgy a szóvirágos
részeket szerettem. Mondta is a szerkesztő, hogy legközelebb inkább szerelmes
regényt írjak, de én nem akartam rázúdítani a parttalan lírámat az olvasókra (egyelőre),
hanem egy olyan sztorit kerekíteni, ahol mindig történik valami, és majd útközben kiderül, mi miért alakult úgy,
ahogy.
Olvasóként milyen műfajú könyveket olvasol?
Ez a felgyorsult világ
rám is hatott szóval mindenképpen haladósat, pörgőset. Nem zavarnak a leíró
részek, de lehet, hogy már nem kötne le egy hosszabb leírás annyira, mint
néhány évvel ezelőtt. A tempó nincs ellenemre, de néha a lassabb,
elgondolkodtató könyv sem válik senkinek a kárára.
Van kedvenc könyved? Mondjuk, amit már
többször is olvastál?
Van egy szerző PeterMayle, aki angol, de Franciaországban telepedett le, és ennek a körülményeit
írta le, kicsit kifigurázva a franciákat. Azóta is Provance-ba vágyom, de
egyelőre ez még tényleg csak vágy.
Van-e kedvenc íród? Esetleg olyan, akire
példaképként tekintesz?
Bővebb infóért kattints a képre! |
Vavyan Fable a
kedvencem. Tetszik, ahogy a világot látja, és képes bármit leírni. Úgy átadni,
ahogy kevesen. Ám mielőtt valakinek eszébe ötlene, semmiképpen nem másolnivaló,
mert ő ő, én meg én. Tetszik az életében, hogy szabad. Ha akar, akkor
dagályosan ír, vagy éppen egy jól megkomponált krimit. Ez a póráznélküliség tetszik
benne. Dan Brownt is szeretem, emlegettem a regényemben is. Mi Párizsban annak
idején végigjártuk a Davinci Kód helyszíneit, a könyvemben pedig a szenátor meg
a fia tett hasonlóképpen.
És szakmailag esetleg felnézel-e valakire?
Nekem
a példakép olyan, akihez szeretne hasonlítani az ember, nekem egy ilyen nincs. Sokan
vannak viszont, akiktől lehetne tanulni.
Amikor nem írsz, nem dolgozol, akkor mivel tudsz
kikapcsolódni? Mivel tölti egy író a szabadidejét?
Mondanám, hogy az
olvasás, mert az volt a fő hobbim eddig. Mondanám a színházat is meg a mozit,
de mostanában kevésbé kerül sor ezekre. A nagy hobbink mindig az utazás volt.
Ennek kapcsán milyen meghatározó élményeid
voltak?
Párizs, amikor először
láthattam, az szíven ütött. Amikor
hirtelen szembe találtam magam a Diadalívvel és a többi addig csak képekről
ismert látványossággal. Valami fantasztikus volt az a paradicsom, és az érzés,
hogy én mennyire szerencsés vagyok. Volt egy másik is kicsit később, amikor
Peruban egy kopott helyi buszon órákat ültünk hátizsákkal a lábunk alatt,
kiterített térképpel a térdünkön. Jó volt
tudni, hogy nem kell sietnünk, hogy még falhatom az élményeket. Háromhetes
túrát szerveztünk, és akkor még csak egy hét telt el belőle. Ez is egy olyan
pillanat volt, ami valóban csak egyetlen villanásnyi ideig tart, de örök időkre
megmarad. Amikor azt érzed, mennyi minden jó vár még rád, és akkor és ott nem
cserélnél senkivel.
Milyen célkitűzéseid vannak most?
Mindenképpen számot
tartanék a visszajelzésekre. Ha jönnek a vélemények az oldalamra, az tanulságos
lenne, mert a földön tart. Tanulságos, mert én gondolok valamit, hogy az ilyen
meg olyan, más meg máshogy gondolja, vagy éppen ugyanazt, mint én?
Sok visszajelzést kaptál már?
Most már azért jönnek,
egy pár van is az oldalon, de még többen személyesen írnak, vagy telefonálnak.
Átlagosan két nap alatt olvasták el a regényt, és… senki nem unatkozott közben.
Volt olyan olvasóm is, aki nem tudott aludni éjjel, mert kíváncsi volt, mi lesz
a történet vége.
Mit üzensz az olvasóidnak?
Mindenképp bátorítanám
őket, hogy osszák meg velem a tapasztalataikat, a véleményüket. És ha valaki
írni szeretne, még ha csak 2-3 oldalt is, tegye meg! Mindenképpen előrébb lesz,
bármi lesz is az alkotás sorsa. Igaziból mindenki megpróbálkozik az életének
valamelyik szakaszában az írással. Ha valaki indíttatást érez, akkor lépjen,
bármi lesz is a végeredmény. Sok mindent megismer önmagából, a kitartásából,
abból, hogy valóban képes−e arra, hogy több száz oldalon fenn tudja tartani a
figyelmet.
A lelkének egy pici
darabja odakerül az olvasó elé, még akkor is, ha nem magáról ír, a stílusa a
szófordulatai mégis csak belőle fakadnak. Nem kell tőle tartani, ha tiszta
szívvel ír, nem kell félni a megmutatkozástól. Én sokáig tartottam tőle, hogy
mért lenne bárki is kíváncsi rám, meg hogy mit fognak gondolni. Ilyenkor
felteszed a kérdést magadnak, hogy mi lehet a legrosszabb és a legjobb dolog,
ami történhet, és akkor lecsillapodsz. Mert mi lehet a legrosszabb? Nem
tetszik, de akkor meg törekedni kell arra, hogy olyan legyen, hogy tessék, és
ez még nagyobb hajtóerő.
Ezért jó és kell a
visszajelzés. Annyi alázat legyen az emberben, hogy meghallgatja mások
véleményét, még akkor is, ha esetleg nem fogadja meg.
A sok kérdőjelnek mindig
ott kell maradnia az emberben, mert az irodalomban nincsen tuti dolog, teljesen
szubjektív. Valakinek teszik egy történet, egy hangulat, más pedig menekülne
előle. A kérdőjel mindig arra sarkall, hogy lehetsz jobb, tökéletesebb.
Tényleg nincs biztos recept a sikerre.
Bennem még mindig vannak
kérdőjelek.
Cornelie C. G. a
facebookon: https://www.facebook.com/corneliecg
Álomgyár Kiadó: http://alomgyar.com/
When Anaria Went To The
Bookshop a facebookon:
Amennyire lenyűgözött az írónő regénye /tegnap este kezdtem olvasni másodszor,azért h újra átéljem a történetet átnézve a képeket a helység kalauzában,és bejárjam a csodálatos helyszíneket/-annyira jól éreztem magam e könnyed beszélgetés alatt.Jól kérdezni kevesen tudnak,-neked sikerült és azt a hatást elérned h párbeszéddé váljon és számunkra szórakoztatóvá.Szinte láttalak bennetek.Most h többet tudunk az írónőről s mondhatom éppen ilyen szerénynek képzeltem el,-megjegyezném h az álomgyár kiadó jól tette h fogadta és hozzásegítette első könyve megjelenéséhez.Örülök h ott olyan szakemberrel/szakemberekkel/ volt szerencséje találkozni,mint első regényes akik meg látták benne a "spirituszt".Még hallunk róla és várom is h újra találkozzam a blogodon az ajánlásoddal.,h itt van.... gratulálok ehhez az igényes munkához..gamma
VálaszTörlésBiztos örül ha olvassa, hogy mennyire tetszik neked a könyve és az interjú. Remélem lesz alkalmam faggatni a második kötet megjelenése kapcsán is :)
VálaszTörlésmásodszor olvasva a regényt,azt tapasztaltam h olyannyira izgulok bár tudom h mi lesz mégis újra élem-mélyebben átérzem,és beleélem magam.a romantikus részek különösen megnyugtattak,mert szükségünk van,lenne a napi rohanásban megállni,rácsodálkozni párunkra v bárkire akivel élünk v csak találkozunk-meginni a kávét könnyed beszélgetés közben.Vagy akinek éppen indul egy kapcsolata,s a szimpátia meg van-pozitív érzelmekkel megtölteni,nem nyafogni h ez meg az milyen rosszul sikerült.nekem így újra olvasva is nagyon tetszett-bizonyos részeket jobban megértettem-s mondhatom nem ugrottam át oldalakat még sorokat sem,nyugiban elolvastam.Ismét gratulálok az első regényes írónőnek-s neked Anária köszönöm h a kezembe adtad a regényt azzal h írtál róla.jó nyarat,jó sok könyvet gamma
VálaszTörlésHelló, szeretném megosztani a csodálatos bizonyságomat Miután évek óta kapcsolatba került a férjével, megszakadt velem, mindent megtettem, hogy visszahozzam, de minden hiábavaló volt, annyira vissza akartam vinni a szerelem miatt neki könyörgöttem mindent, ígértem, de megtagadta. Megmagyaráztam a problémámat a barátomnak, és azt javasolta, hogy inkább forduljon egy olyan varázsló görgőhöz, amely segíthet nekem a varázslat visszahelyezésében, de én vagyok az a típus, amely soha nem hitt a varázslatban, nem volt más választásom, mint megpróbálni, én e-mailben elküldte a varázslatos görgőt, és azt mondta nekem, hogy nincs probléma, hogy minden három napig rendben lesz, hogy az exom visszatér három napig, és a második napon meglepő módon, körülbelül 16 órakor. Az ex hívott, annyira meglepett, válaszoltam a hívásra, és csak azt mondta, hogy annyira sajnálta mindazt, ami történt, hogy azt akarta, hogy térjek vissza hozzá, hogy annyira szeret engem. Annyira boldog voltam és elmentem hozzá, hogy újra és újra boldogan éltünk együtt. Azóta ígéretet tettem arra, hogy bárki, akit ismerek, van egy kapcsolat problémája, segíthetek az ilyen személynek, hogy az egyetlen valódi és erős varázslóhoz fordul, aki segített nekem a saját problémámmal. e-mail: babawalewiseman01@gmail.com küldhet e-mailt neki, ha segítségre van szüksége az Ön kapcsolatában vagy bármely más ügyben.
VálaszTörlésSzerelem varázslatok
Keress egy jó pénzt, vagy nyerj egy lottót.
Sikeres üzleti siker.
Lelki problémák.
Nyerj bírósági ügyet.
Keresse meg az élet partnerét.
Szerezzen egy jól fizetett munkát.
Ellenőrizze a házasságodat.
Fogadd el a szívességet és nyerj vonzást az emberektől.
Menj vissza elveszett pénzt.
Gyógyítson meg minden betegséget. mind gyógyítható, mind gyógyíthatatlan.
Oldja meg a terhességi problémákat és áldjon meg csecsemőkkel stb.
Lépjen kapcsolatba ezzel a nagyszerű emberrel, ha problémája van a tartós megoldással
keresztül babawalewiseman01@gmail.com
WhatsApp: +2348129806153
Köszönd meg később