2011. december 20.

Carole Matthews – A csokoládéimádók klubja


Fülszöveg:

Egyes nők vásárlásfüggők, mások elepednek egy finom pezsgőért. Van, akinek elég a kedvenc könyve, mások vadul partiznak. Lucy Lombard csak egy valaminek nem tud ellenállni, a csokoládénak - a krémes és édes mennyei örömöknek. Lucy szerint a csoki jó fejfájásra, meggyötört lélekre, összetört szívre, és az élet egyéb apró bosszúságaira.
Egy falat töltött vagy fekete csoda, és máris ízesebb a világ. Három hasonlóképpen csokihívő barátnőjével meg is alakítják a Csokoládéimádók Klubját, ahol hetente kibeszélhetik; ha lelépett a pasi, ha nyomul a főnök, ha kiállhatatlan a férj, vagy betoppan a szőke herceg...

Gondolatok a könyvről:

Az elmúlt hetekben inkább a könnyű olvasmányokra voltam ráhangolódva, talán azért, hogy kipihenjem a szakdolgozatom megírásának az agysejtjeimre gyakorolt megterhelő hatását.

A könyvtári ajánlott olvasmányos polcon leltem rá erre a könyvre. Megfogott a kedves kis borító, illetve érdekesnek találtam a fülszöveget. Csokoládéimádók klubja? Csokievés és problémafeltárás? Álompszichoterápia csak nőknek. Azonnal tudtam, hogy ezt nekem is el kell olvasnom.

Érdekesnek találtam, hogy a könyv az E/1 illetve az E/3 nézőpont keveréke. Nagyrészt Lucy szemszögéből követjük nyomon az eseményeket, de időnként, mintha csak megragadnánk egy teleszkópot és azzal kémlelnénk a többieket, a három másik nő életébe is bepillantást nyerhetünk. Úgy gondolom az írónő eltalálta, mikor kell váltani és áttérni egy másik szereplőre, így nem válik unalmassá a történetvezetés.

A karakterek nagyon szerethetők. Lucy a teltkarcsú, humoros, bájosan szerencsétlen, Chantal, akiben úgy éreztem egy férfi gondolkodásmódja és szexuális étvágya veszett el, Autumn a kis szende, „zöld lány” és Nadia a türelmes és kissé hajszolt családanya. Mindegyikük olyan személy, akikkel könnyű érzelmi közösséget alkotni, illetve azonosulni, noha rettentő különböző emberek, különféle életutakkal, mégis számos helyzet kapcsán önmagunkra és saját problémáinkra ismerhetünk.

Piros pontnak számít, hogy bár könnyed, romantikus regény, mégis csupán a könyv végére derül ki, hogy a három lehetséges férfiegyed közül, melyik rabolja el igazán Lucy szívét, bár halvány utalások azért akadnak, de nem lehetünk bizonyosak semmiben. A versenyzők pedig a következők:

Aiden, Lucy főnöke, akivel folyton csipkelődnek, és flörtölgetnek egymással, de mivel állandóan elviccelik, ezért sokáig nem derül ki vajon tényleg viccnek szánják-e a célozgatásokat, vagy van mögöttük némi valós tartalom is. Engem zavart egy idő után, hogy az írónő folyton az „Imádott” néven utalt Aidenre, ettől kevésbé tudtam koncentrálni a férfias tulajdonságaira.

Marcus Lucy on-and-off barátja. Hellyel-közzel öt éve együtt járnak, de a férfi időnként kitáncol a kapcsolatból, más nők ágyát is melegíti, aztán visszakúszik a küszöb alatt, Lucy pedig újra és újra megbocsát neki. Vajon meddig fog ez még így menni?

A harmadik befutó pedig, egy kedves, előzékeny, jóképű férfi, aki szintén imádja a csokoládét, és kreatív, kellemes randik sorára invitálja Lucyt, ám titokzatos munkájából kifolyólag rettentő elfoglalt. Mindegyik fickó észbontóan helyes és jóképű szóval nem könnyű a döntés.

Mindemellett a könyv megmutatja, milyen hatást gyakorolhat az emberi kapcsolatokra a szerencsejáték, illetve a drog, valamint a szexualitás hiánya. Az írónő kiváló humorérzékkel rendelkezik, így a komolykodás mellett nevetésre is bőven lesz okunk.

Mindent egybevetve nagyon megkedveltem ezt a regényt, könnyű volt olvasni, a nyelvezete nem én-idegen, hamar bele tudtam képzelni magam a szereplők életébe. Számomra külön vakáció, hogy Londonban játszódik, mert imádom Londont, na és persze menthetetlen csokoládéfogyasztó vagyok.

Ha úgy érzed Kedves Olvasó, hogy eleged van már a stresszből, vagy az agyalásból, akkor temetkezz bele ebbe a könnyed, kikapcsolódást nyújtó olvasmányba, egy kis csokoládéevéssel megspékelve. Hidd el, nem fogod megbánni.

Kiadó: Ulpius-Ház Könyvkiadó Kft.

Oldalak száma: 490

Borító: Puhatáblás, Ragasztókötött

ISBN: 9789632541259

Nyelv: magyar

Kiadás éve: 2008

Fordító: Földváry Kinga

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése