2012. április 23.

May the odds be ever in your favour - Az éhezők viadala (film)

A jövőben járunk, amikor Észak-Amerika romjain Panem országának tizenkét körzete található. Minden évben minden körzetből a Kapitólium kiválaszt egy-egy tizenkét és tizennyolc év közötti fiút és lányt, akiknek részt kell venniük az Éhezők viadalán.
Az életre-halálra zajló küzdelmet élőben közvetíti a tévé. A tizenhat éves Katniss Everdeen egyedül él a húgával és az anyjával a Tizenkettedik Körzetben. Amikor a húgát kisorsolják, Katniss önként jelentkezik helyette a Viadalra, ez pedig felér egy halálos ítélettel. De Katniss már nem először néz farkasszemet a halállal - számára a túlélés a mindennapok része. Ha győzni akar, olyan döntéseket kell hoznia, ahol az életösztön szembekerül az emberséggel, az élet pedig a szerelemmel.
Gondolatok a filmről
Mindig óvatos vagyok, amikor könyvadaptációt nézek a moziban, mert felépítem a fejemben a világot a könyv szavai alapján, és soha nem lehet tudni, hogy ezt a világot a film megtámogatja, vagy éppen összezúzza és másikat épít a helyére. Vannak könyvek, amiket szeretek újra és újra elolvasni, és szeretem megtartani a képeket és a világot a fejemben, amit én teremtettem. A saját képeim. Ám a kíváncsiság nagy úr, és engem bizony igen csak furdalt, vajon hogy néz ki ez a történet széles vásznon. Tényleg úgy dalolnak a fecsegő poszáták, hogy az embernek sírni volna kedve a gyönyörűségtől? Tényleg olyan vakítóan kék Peeta Mellark szeme? Meg kellett tudnom.

A film méltatását a filmesblogomon olvashatod tovább. Kattints ide a folytatásért: cinemanaria 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése